Huisstijl ontwerp- en realisatie proces

Om een beetje meer inzicht te geven in hoe een logo en/of huisstijl tot stand komt, ga ik hieronder mijn workflow voor het ontwerpen en drukken van een huisstijl laten zien.

Hier vind ons eerste gesprek plaats waarin we gaan bespreken wat je zoekt en wat er mogelijk is.

Ik som de wensen op en geef daarbij een planning en een gespecificeerde offerte. De prijs van de offerte is op projectbasis, zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Als er akkoord is op de offerte, ga ik alle wensen omvormen tot een concept voor het logo. Geen onduidelijke schetsen of half werk: je krijgt een goed uitgewerkt logo concept.

Je krijgt de gelegenheid om feedback te geven op het ontwerp, zodat ik deze kan aanpassen naar een definitief ontwerp.

Als het logo akkoord is, ga ik concepten ontwikkelen voor de rest van de huisstijl. Bijvoorbeeld visitekaartjes, briefpapier en presentatiemateriaal.

Ook de huisstijl moet natuurlijk naar wens zijn, dus hier is nogmaals ruimte voor een feedbackronde.

Alle bestanden worden drukgereed gemaakt en naar de drukker gestuurd. Zelf een drukker kiezen mag ook, dan lever ik de juiste bestanden aan.

Van het logo krijg je een uitgebreid logopakket met het logo in diverse bestandsformaten en kleurstellingen. Je mag er alles mee doen.